Nominowane kandydatki do nagrody
Kobieta e-commerce 2023
Poniżej przedstawiamy listę przedsiębiorczych i ambitnych kobiet, które otrzymały oficjalne nominacje do tytułu i nagrody Kobieta e-commerce 2023. W dalszym etapie Jury konkursu wybierze Laureatkę w każdej z poniższych kategorii. Dodatkowo jedna z nominowanych kandydatek, która uzyska największą ilość głosów Internautów w ogólnopolskim głosowaniu otrzyma statuetkę i nagrodę Internautów.
Głosowanie zakończone. Trwają obrady Jury. Gala wręczenia statuetek i ogłoszenie wyników 18 maja.
KATEGORIA I
NAJLEPSZY SKLEP INTERNETOWY
Emilia Kojło
Emilia prowadzi sklep internetowy http://smallart.pl, w którym oferuje obrazy do mieszkań, obrazki do pokoju dziecięcego, tapety i inne piękne akcesoria do domu. Wszystkie produkty sprzedawane przez…
stronę www.smallart.pl mają możliwość spersonalizowania bez żadnych dodatkowych opłat zgodnie z potrzebami i preferencjami Klienta. Sklep wyróżnia się niepowtarzalnym klimatem, użytecznością i dbałością o grafiki. Wiele produktów jest prezentowanych na zdjęciach aranżowanych. Tapety i plakaty oferowane w sklepie Emilii drukowane są na nowoczesnych ploterach Epson bezzapachowymi tuszami pigmentowymi (nie zawiera szkodliwych dla zdrowia substancji i jest odporny na blaknięcie i wilgoć) na wysokiej jakości papierze fotograficznym satynowym i papierze lateksowym. Ramki sprowadzane są z Włoch – wszystkie ramki, które są w asortymencie są w 100% drewniane i aluminiowe. Nie ma niskiej jakości ramek z tworzyw sztucznych i plastiku. Emilia zwraca uwagę na wspieranie organizacji ekologicznych. Dlatego jej firma współpracuje z organizacją One Tree Planted, gdzie co miesiąc przekazuje środki na sadzenie nowych drzew, w ramach rekompensaty za zużyte przez nas materiały.
Oliwia Niezabitowska
Oliwia jest Prezeską Ironpack i odpowiada między innymi za rozwój sklepu internetowego https://ironpack.pl. Marka Ironpack kreuje rynek opakowań, zapewniając swoim klientom zoptymalizowane rozwiązania przy…
możliwie najmniejszym negatywnym wpływie na środowisko. Opakowania marki Ironpack zawierają możliwie najwyższą ilość komponentów z recyklingu zachowując przy tym wysoką jakość. Firma wprowadziła do oferty alternatywy dla opakowań polimerowych. Innowacyjne pomysły sprawiły, że Ironpack szybko rozpoczął marsz na szczyt branży e-commerce. Każdego roku firma notuje rekordowe wzrosty. Jednym z czynników, jaki miał wpływ na szybki rozwój, była pandemia koronawirusa, która przyczyniła się do zmian w zwyczajach zakupowych konsumentów. Klienci znacznie częściej zaczęli wybierać sklepy internetowe również z uwagi na bezpieczeństwo, terminowość i wysoką jakość oferowanych usług. Dzięki temu marka osiągnęła poziom 50 milionów złotych obrotu i jest już obecna na 18 rynkach europejskich. Wiodącymi artykułami z naszego portfolio są: etykiety termiczne, woreczki strunowe oraz przylgi i foliopaki. Celami strategicznymi Ironpacka są m.in. utrzymanie pozycji lidera w branży e-commerce oraz przeniesienie sukcesu z polskiego rynku na rynki zagraniczne. Do niedawna także obraliśmy za cel pojawienie się w miesięczniku Forbes – zrobiliśmy to!
Aleksandra Dąbrowska
Aleksandra jest e-commerce managerem w sklepie Volcano.pl od 2015 roku, gdzie swoje pierwsze kroki stawiałam jako „człowiek od wszystkiego” obsługujący klienta, dodający produkty, copywriter, magazynier i…
marketingowiec. Od tego czasu wiele się zmieniło: udało mi się postawić sklep na platformie Magento 2, zwiększyć udział sprzedaży eCommerce w firmie z poniżej 1% do 8% oraz przede wszystkim zbudować zgrany i prężnie działający zespół, który z pełnym zaangażowaniem pracuje na sukces. Biorę czynny udział w rozwoju firmy. Angażuję się w projektowanie naszych produktów, działania marketingowe oraz ogólnorozwojowe dla firmy. W tym roku planujemy wdrożenie nowej wersji naszego sklepu w technologii PWA – zostałam wybrana na koordynatora tego projektu przez zarząd. Aleksandra jest skuteczna (wzrost zysków i efektywności), jest dobrym przywódcą (inspiruje i motywuje swój zespół) i posiada wiedzę oraz doświadczenie, które pozwalają jej skutecznie zarządzać biznesem.
Luiza Benzouaoua
Luiza prowadzi sklep internetowy z odzieżą dla kobiet plus size. Cała sprzedaż opiera się na marketplace na Facebook i Instagram. Prowadzi transmisje na prowadzeniu Live oraz postów sprzedażowych, na których pokazuje…
produkty. W trzy lata udało mi się uzyskać niesamowicie wysoka ilość klientów, posiadam bardzo dobre opinie na stronie oraz wiele nagród takie jak: firma godna zaufania, najlepsza firma e-commerce etc.
Magda Karpińska
Magda jest współzałożycielką i odpowiada za sprzedaż oraz marketing sklepu KARMNIK.org. Jest to miejsce, w którym znajdziesz pyszne, naturalne, zdrowe produkty i przetwory prosto od niewielkich, lokalnych…
wytwórców z Mazowsza wschodniego i bliskiego Podlasia. Zamawiając w Karmniku wspierasz mazowieckich wytwórców, działasz w duchu zero waste i przyczyniasz się do ograniczania emisji śladu węglowego, karmisz siebie i bliskich smacznym i zdrowym jedzeniem o udokumentowanym pochodzeniu. Zespół Karmnika sprawdza jakość każdego produktu, który jest wprowadzany na Karmnikowe półki. W Karmniku główną zasadą jest zero waste. Sklep ma ciekawa strone startową. Jest prpsty w nawigacji i intuicyjny. W asortymencie znajdują się produkty spożywcze, lokalne takie jak wypieki, przetwory, warzywa, zielrania, pasieka. Bardzo ciekawy asortyment . wszystkie formy płatności i indywidualne dostawy.
Grażyna Osiecka-Jaśkiewicz
Grażyna nad swoim sklepem on-line gofashiondesigner.com pracowała przez kilka lat. Sklep oferuje dodatki ślubne. Przez ten cały czas Grażyna dopieszczała go i „unowocześniała”, aby był przyjazny dla klientek. Najważniejszym…
celem było zatrzymanie uwagi przyszłych klientek i zaproponowanie im tego, czego szukają. Oprócz pięknych zdjęć z organizowanych sesji w sklepie obejrzeć można zdjęcia klientek w gotowych stylizacjach ślubnych. Grażynie zależy, aby inne kobiety mogły zobaczyć wiele stylizacji, wiele różnych sylwetek i możliwości. Sklepie proponuje bezpłatne konsultacje. Grażyna z przyjemnością doradza w wyborze idealnego okrycia ślubnego i nie tylko. Jej zdaniem oprócz koniecznych zastosowań marketingowych sklep on-line musi mieć charakter i styl, który klientka doceni i zapamięta. Grażyna chce inspirować inne kobiety do działania, podzielić się swoim doświadczeniem z innymi kobietami biznesu.
Anna Jakubiuk
Anna jest lektorem języka angielskiego od ponad 20 lat. Od ubiegłego roku jest właścicielką sklepu internetowego http://www.teachersnauka.pl, gdzie sprzedaje planery, które mają za zadanie motywować do systematycznej…
nauki języka angielskiego. Obserwując przez wiele lat potrzeby uczniów, stworzyła pomoc naukową, która jest nie tylko książką, ale pięknie wydanym gadżetem. Planery oferowane w sklepie Anny są w kilku wersjach kolorystycznych, są też edycje limitowane (np. na Boże Narodzenie czy Walentynki). Swój asortyment poszerzyła o sprzedaż ekologicznych świec sojowych, pasujących kolorystycznie do planerów. Można więc stworzyć zestaw, będący nietuzinkowym prezentem. W najbliższych dniach planuje również wprowadzić do sprzedaży planer dla najmłodszych, planery wg poziomu zaawansowania, a w najbliższej przyszłości planery pomagające przygotować się do egzaminu ósmoklasisty oraz matury. Rozważa również sprzedaż gadżetów dla dzieci. Do promocji moich produktów zaprosiła znanego Tiktokera Krzysztofa Rysz.
KATEGORIA II
TECHNOLOGIA DLA E-COMMERCE
Monika Kosmowska
Monika pracuje w zaufane.pl i rozwija wraz z zespołem automatyczne narzędzia dla firm B2B i B2C związane z szybkim i efektywnym pozyskiwaniem, a także prezentowaniem opinii klientów o firmie i…
produktach, narzędzia powstają w partnerstwie technologicznym z Google Premier Partner oraz eKomi – dostawcą niezależnego i zautomatyzowanego systemu zbierania i prezentowania opinii, bazującego na dokonanych transakcjach na bazie technologii SaaS (Software as a Service).
Renata Dasek
Renata przez niemal 20 lat pracowała „na etacie” zarządzając siecią handlową oraz wspierając proces digitalizacji w dużej korporacji. Branża e-commerce tak ją wciągnęła, że zdecydowała się zamienić etat na własną…
firmę. Powołała do życia Akademię Biznesu VORMA, która wspiera we wdrożeniu i zarządzaniu sklepami internetowymi. Stworzyła serwis internetowy vorma.pl . Aplikacje jak zdalny e-commerce menedżer i copywritnig sprawdzają się przy realizacji usług naszym klientom.Prowadzi wykłady dla studentów oraz świadczy usługi e-commerce na rzecz przedsiębiorców, uzupełniając brakujące u klientów kompetencje. Zaczynała od jednego klienta, pełniąc funkcję zdalnego e-commerce menedżera. Dziś, po dwóch latach, mam dwie etatowe dziewczyny (są solidne i bardzo dokładne, co jest ważne tej branży). Mamy za sobą kilka wdrożeń oraz działań optymalizacyjnych i rozwojowych: swiat-mebli.pl; mebel4u.pl, wphw.pl; nsrsport.pl. Na co dzień pracuję z różnymi platformami e-commerce: od Shopera, Atomstora, Woocommerce, Prestashop po Magento. Chcę zainspirować inne kobiety, aby odważyły się rozwijać w tej branży.
Paulina Walkowiak
Paulina jest współtwórczynią technologii dla e-commerce w kategorii analityki behawioralnej – cux.io. Dostarczamy esencję wiedzy o użytkownikach i ich doświadczeniach na stronie z wykorzystaniem innowacyjnej
technologii opartej o ML. Wspiera e-commerce w transformacji data-driven i tłumaczeniu danych o zachowaniach użytkowników na insighty. Dotychczas pracowała z m.in. TVN Warner Bros Discovery, PZU, Schibsted, T-Mobile, EFL. Jest jedyną specjalistką szkolącą z analizy wzorców zachowań w CEE i wykładowczynią akademicką. Wraz z CUX zdobywa liczne nagrody, np. Best Smart Data Marketing Startup I-COM Global Forum Summit, AI Startup of the Year by OVH, czy TechCrunch Top Pick for Disrupt Berlin. Zwyciężyła MIT Enterprise Forum CEE DemoDay Spring 2022 Edition. Inspiruje i opowiada oswoich doświadzceniach na TEDx.
Justyna Andreas
Justyna Andreas wprowadziła i rozwinęła na polskim rynku innowacyjną platformę e-commerce, umożliwiającą sklepom internetowym łatwiejsze wejście na zagraniczne rynki poprzez zaoferowanie klientom…
szybkich i atrakcyjnych cenowo dostaw. Packeta w ramach jednego API zapewnia bezpośredni dostęp aż do 33 światowych rynków. Justyna dba o to, by Packeta dostarczała nie tylko sprawną usługę logistyczną, ale przede wszystkim indywidualne wsparcie na początku wdrożenia, doradztwo w zakresie możliwości rozwojowych za granicą, zagrożeń i szans biznesowych. Polskie e-sklepy to doceniają – w 2022 r. firma dostarczyła trzykrotnie więcej paczek niż w 2021 i powiększyła grono partnerów biznesowych o 130%. Początkowo Justyna odpowiadała wyłącznie za Polskę. Dziś zarządza też Packetą w Skandynawii, Europie Zachodniej, na rynkach bałtyckich i adriatyckich. Jak widać jest liderką, wizjonerką i businesswoman, która aktywnie przyczynia się do wzrostu znaczenia crossborderu w polskiej branży e-commerce.
Anna Korc
Anna Korc jest współtworcą Digimans AI i pracuje nad generowaniem unikalnych i różnorodnych postaci 3D przy użyciu AI na dużą skale w ciągu kilku sekund. Firma chce zastosować swoją…
technologię w świecie gamingu, rozrywki jak i e-commerce. Jest ekspertem w dziedzinie strategii i marketingu i ma bogate doświadczenie w pracy z największymi markami w celu optymalizacji ich kanałów sprzedaży online. Odegrała kluczową rolę w rozwoju wielu udanych kampanii marketingowych i konsekwentnie demonstrowała swoją zdolność do zwiększania sprzedaży i zwiększania zaangażowania klientów dzięki wykorzystaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Digimans AI jest wiodącym dostawcą zaawansowanych rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji i pracuje nad szeregiem najnowocześniejszych narzędzi i technologii, które pomagają firmom optymalizować koszty.
Bożena Wróblewska
Bozena jest współautorką aplikacji dietetykzwierzecy24.pl umożliwiającej automatyzację tworzenia diet domowych dla psa, oraz dającej dostęp do interaktywnej wiedzy na temat prawidłowego żywienia…
psa. W pełni zautomatyzowana platforma dla właścicieli, lekarzy weterynarii i dietetyków zwierzęcych. Aplikacja umożliwia zakup zbilansowanych zindywidualizowanych przepisów na posiłki dla psa z niezbędną suplementacją na zasadach subskrypcji. Posiada tez różnego typu kalkulatory, które wyliczają zapotrzebwania składników diet, wody i w przygotowaniu jest porównywarka karm, która porównywać będzie dane składowe tysięcy karm. Dofinansowany z Funduszy Europejskich
KATEGORIA III
NAJLEPSZY E-MARKETING
Irina Lastovjak
Dla Iriny marketing 360° to największa fascynacja, a zarazem obszar, który wciąż odkrywa na nowo. Doceniana za intuicję, odwagę, nieszablonowość, łamanie schematów. Nagrody mają dla niej wartość…
symboliczną – tzn. , że „rynek dostrzega” i nagradza jej rozwiązania. Prężnie działa w obszarze digitalowym. Rok temu była pomysłodawczynią i realizatorką cyfrowej kampanii #WspierajmyNasze, która miała na celu promowanie i budowanie wartości polskich/ lokalnych firm i produktów. Kampania wdrożona po wybuchu pandemii zrobiła naprawdę wiele dobrego. Kampania zdobyła łącznie 5 Nagród za Innowację: Nagroda w konkursie Onet.pl #BiznesKochaBiznes, Radomszczańska Marka Roku, Nagroda Osobowość Roku w kategorii Biznes dla twórczyni kampanii, Nominacja do prestiżowej Nagrody Europejskiej Copa-Cogeca. Kampania zwyciężyła też w Plebiscycie NOIZZ Zmiany w kategorii „Zmiana na dużą skalę” wygrywając z Lidlem i Levis’em. W 2021, realizując kampanię, Irina jednocześnie założyła Startup, który do dziś rozwija – FUTURE WORLD ON – platforma smart, popularyzująca inteligentne rozwiązania i innowacje w biznesie, miejscach pracy, edukacji i życiu codziennym. To kreowanie świata przyszłości w bardziej świadomy sposób, bo inteligentne systemy funkcjonują dzięki inteligentnym społecznościom. Platforma jest podzielona na DWIE STREFY – z jednej strony, lifestylowe treści inspirujące ludzi do życia w duchu Smart oraz z drugiej, usługi dla firm, które tworzą ten wewnętrzny ekosystem Smart i innowacji na tej platformie. Usługą w ramach platformy jest marketing dla Startupów. Irina jest również Ekspertką marketingu w kampanii Ofeminin #nieczekam107lat, o równości kobiet i mężczyzn. Obecnie akceleruje się także w Programie Biznes w Kobiecych Rękach.
Agata Borkiewicz-Cielica
Swoją przygodę z marketingiem cyfrowym Agata zaczęła ponad 3 lata temu. Początkowo od budowy stron i sklepów www, przez reklamę płatną Google i Facebook. Obecnie na swoich kanałach w Social Mediach dzieli się…
darmową wiedzą z zakresu: obsługi Social mediów, video marketingu i reklamy płatnej, bezpłatnie audytuje konta SM i reklamowe. Wspiera młodych przedsiębiorców w rozwoju i skalowaniu swojego biznesu. Posiada certyfikaty z reklamy Google, liczne szkolenia z zakresu marketingu, jest laureatką konkursu „Lokal na Start” oraz zwyciężczynią konkursu osobowość roku Dziennika Zachodniego z kategorii Biznes w mieście Dąbrowa Górnicza. Wszystkie kampanie płatne w sieci przygotowane przez Agatę osiągają ponadprzeciętne wyniki sprzedaży. Z wykształcenia prawniczka, prywatnie mama dwóch cudownych córek, pracoholik i osoba uwielbiająca samorozwój i ciagłe podnoszenie swoich kwalifikacji.
Hanna Florkiewicz
Hanna, swoją kandydaturą do konkursu chce pokazać, że kobiety mogą przyczyniać się do rozwoju firm w branżach stereotypowo postrzeganych jako męskie. Nawet zwykły olej silnikowy można komunikować…
w sposób atrakcyjny dla odbiorców. Jest specjalistką w dziedzinie Digital Marketingu, stworzyła strategię marketingową dla sklepu ecommerce Inter Motors oferującego części motocyklowe. Komunikacja i strategia B2B dla tego brandu była bardzo silnie rozwinięta. Celem postawionym przed Hanią był wzrost w segmencie B2C. Dzięki działaniu na kilku płaszczyznach, takich jak SEO, reklama w Google Ads, kampanie e-mailingowe oraz działania na portalach społecznościowych oraz influencer marketing, przyczyniła się do znaczącego wzrostu sprzedaży kategorii części motocyklowych – o 78% rok do roku. Efektem działań był też wzrost liczby zasięgów na Facebooku o ponad 3 000 000 odbiorców.
Justyna Brzezińska
Związana z marketingiem od 10 lat. Odpowiadam za komunikację marketingową w Gloselu (właścicielu TaniaKsiazka.pl i Bee.pl). Zbudowany przez nią zespół Marketing Communication zdobywa liczne…
sukcesy w ogólnopolskich rankingach: 👉 najsympatyczniejszy sklep internetowy – SentiOne 2021, 2022; 👉 lider Instagrama w kategorii Marki – Kultura i Sztuka” Sotrender 2023; 👉 wyróżnienie na e-Commerce Polska awards za WyCzytOn – w kat. „Best campaign – podmioty średnie i duże” 2022 (e-Izba). WyCzytOn był nieszablonowym eventem online, promującym czytelnictwo w dobie pandemii, dającym czytelnikom możliwość aktywnego uczestnictwa obok autorów i innych książkoholików. Wydarzenie uaktywniło społeczność miłośników książek. Justyna odpowiadała za całą koncepcję eventu, jego komunikację, dobór gości i holistyczną wizję całości. WyCzytOn, to – 1,9 mln uczestników, 2,2 tys. godzin WyCzytOn-owych spotkań, 32 tys. komentarzy oraz prawie 54 tys. kupionych książek. Aż 25 autorów i gości ze świata kultury.
Ewelina Czaplińska
Ewelina zbudowała własną markę, znaną w sieci jako „Twoja Pani z Banku”. Na co dzień udziela licznych konsultacji finansowych i pomaga zrozumieć zawiłe kwestie bankowe. Uważa, że współpraca między przedsiębiorcami…
jest niezwykle istotna, ponieważ ich głos ma olbrzymi wpływ na zmiany w świadomości wielu ludzi. Tę świadomość buduje poprzez profil na Facebooku i Instagramie – Twoja Pani z Banku – gdzie w prosty sposób stara się tłumaczyć zawiłe kwestie bankowe. Za swoją działalność na rzecz edukacji finansowej, wspierania przedsiębiorców, a także postawę została wielokrotnie nagrodzona ogólnopolskimi wyróżnieniami. Specjalizuje się w kwestiach kredytowania nieruchomości, ale jest też ekspertem kredytowym i najmłodszą właścicielką franczyzowej placówki bankowej. Dzięki swojej działalności w sieci i strategii marketingowej, jej wyniki finansowe wzrosły ponad trzykrotnie w ciągu ostatniego roku. Jest laureatką wielu nagród i wyróżnień w swojej branży, za wysokie wyniki dotyczące jakości obsługi klienta, innowacji, czy wysokie wyniki sprzedażowe. Nominowana również w konkursie Sukces Pisany Szminką oraz plebiscycie 16 Liderek Równości. Jej eksperckie wypowiedzi pojawiają się na łamach pism branżowych, m.in. Infor, a także mediów regionalnych. Miała przyjemność udzielić wywiadu dla Forbes wywiad do Forbes – https://www.forbes.pl/biznes/jak-tlumaczyc-i-rozumiec-zawile-kwestie-bankowe/2cw0xpt Od 1,5 roku jest również wiceprezesem oddziału Północnej Izby Gospodarczej, gdzie wspólnie z innymi przedsiębiorcami promuje lokalną przedsiębiorczość.
Małgorzata Perlińska
Małgorzata jest Projektantką Kariery, Trenerem Myślenia Krytycznego, Konsultantem Testu DNA Osobowości. Sprawia, że kobiety zostają kreatorkami swojego życia. Sama rozpromowała swoją markę osobistą. Rozwija…
marketing digital z koncentracja na social media. Jest znana w Internecie pod marką SZTUKA KARIERY. To dobry marketing dla usług edukacyjnych i różnego typu subskrypcji. Do tej pory wszystko tworzy sama: od grafik i tekstów na SM, poprzez webinary, po strony do zapisu. Jest z siebie dumna.
Marzena Harasiuk
Marzena znakomicie prowadzi marketing swojej marki odzieżowej i sklepu internetowego Pastelove love ®. Szyje, projektuje, jest marketingowcem i jednoczesnie prowadzi sklep internetowy z odzieżą dla
dzieci, kobiet i mężczyzn. Między tworzeniem marki, organizowała liczne akcje pomocowe, jak: szycie kokonów i otulaczy dla poparzonych zwierząt z pożarów w Australii, szycie maseczek dla medyków w okresie pandemii, czy kominiarek dla żołnierzy. Pomysł na nazwę, kolorystykę, sposób prezentacji marki i produktów w oryginalny i wyróżniający się sposób zasługuje na pochwałę. Niesamowite fotografie, pełne optymizmy barwy – wszystko spójne i dobrane odpowiednio aby pozycjonować markę i zdobywać jej zwolenników. W krótkim czasie marka i sposób prezentacji oferty zyskał zwolenników w social mediach.
KATEGORIA IV
INNOWACJA w E-COMMERCE
Oliwia Niezabitowska
Oliwia jest sukcesorką i założycielką marki Ironpack. Ironpack kreuje rynek opakowań, zapewniając swoim klientom zoptymalizowane rozwiązania przy możliwie najmniejszym negatywnym wpływie na
środowisko. Zawierają możliwie najwyższą ilość komponentów z recyklingu zachowując przy tym wysoką jakość. Zgodnie z oczekiwaniami klientów, firma wprowadziła do oferty alternatywy dla opakowań polimerowych. Innowacyjne pomysły sprawiły, że Ironpack szybko rozpoczął marsz na szczyt branży e-commerce.Innowacyjne etykiety termiczne, woreczki strunowe oraz przylgi i foliopaki sa sprzedawane rowniez we wlasnym sklepie internetowym.
Katarzyna Łakińska
Katarzyna Łakińska stworzyła V&P Group – 4 spółki z obszarów: doradztwa, marketingu, systemów sprzedaży i digitalu oraz Flexi.pl, przestrzeń, inspirującą aktywność osób 50+.
Obserwując rynek i demografię, zauważyła, jak ważna społecznie jest aktywizacja osób 50+, które chcą pozostawać w głównym nurcie życia zawodowo-społecznego (zdefiniowała je jako Pokolenie Flexi). Flexi.pl, promując różnorodność, łączy różne grupy, daje narzędzia działom HR (moduł e-commerce do ofert pracy oraz produktów i usług). Portal agreguje wydarzenia kulturalne, wolontariat, UTW oraz daje możliwość przedstawienia doświadczenia w Bazie Specjalistów. Laureatka rankingu Forbes 50 po 50 oraz 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie 2021 i wielu innych konkursów, plebiscytów.
Joanna Kwiatek
Joanna wymyśliła serwis internetowy Shukam.pl skierowany do wszystkich kupujących (poszukujących towarów i usług), która stanowi alternatywę dla innych portali aukcyjnych i serwisów. Serwis jest dedykowany…
zarówno osobom prywatnym jak i firmom, które chcą szybko i łatwo znaleźć oferty na swoje potrzeby. Dla sprzedawców (osób prywatnych i firm) platforma stanowić będzie bazę danych o potencjalnych klientach oraz rynku zbytu. Platforma Shukam.pl nie oferuje aukcji, nie pośredniczy w sprzedaży i nie pobiera prowizji od przeprowadzonych transakcji. Użytkownicy kontaktują się ze sobą bezpośrednio i między sobą ustalają szczegóły dotyczące transakcji. Na Shukam.pl znajdują sie informacje kto szuka i czego. Nie traci sie czasu na szukanie dostawców. Oni sami sie znajda Wystarczy dać swoje ogłoszenie i czekać na oferty.
Dorota Rymaszewska
Dorota Rymaszewska jest Prezeską i współwłaścicielką innowacyjnej platformy obsługującej branżę zoologiczną hiPets. Spółka kierowana przez Dorotę osiągnęła nieprawdopodobne tempo…
rozwoju, została dostrzeżona przez graczy globalnych, którzy chcą zaangażować się także finansowo w rozwój hiPets.HiPets to narzędzie stworzone specjalnie dla branży opieki nad zwierzętami. Platforma łączy specjalistów z opiekunami zwierząt i pozwala na rezerwację wizyt online o dowolnej porze dnia i nocy. HiPets to pierwszy w historii i jedyny startup z Europy środkowo-wschodniej, który zakwalifikował się do Leap Venture Studio. Mars Petcare oraz RG/A Ventures zainwestują też w spółkę w najbliższej rundzie inwestycyjnej. Biznes niezwykle perspektywiczny, z opcją skalowania globalnego. Dorota znalazła się wśród TOP 200 Strong Women in IT 2021 Global Edition w 2021 roku, a hiPets został wskazany przez Dealroom jako No1 wśród 100 startupów z całej Europy Środkowo-Wschodniej, które warto obserwować!
Paulina Walkowiak
Paulina wraz z zespołem stworzyła wyjątkowe narzędzie CUX do analizy doświadczeń użytkownika na stronach internetowych. Wykorzystując algorytmy ML wykrywa frustrację i miejsca, gdzie użytkownicy…
się gubią/mają problemy. Dzięki tym danym klienci e-commerce szybko i efektywnie mogą wdrażać perspektywę użytkownika do projektów i zwiększać wyniki zarówno sprzedażowe, marketingowe jak i produktowe. Wyniki mierzone są w setkach tysięcy zysków w ujęciu miesięcznym po wdrożeniu rekomendacji. Narzędzie pozytywnie wpływa na ograniczenie czasu potrzebnego na analitykę, a także na ograniczenie ilości danych koniecznych do podejmowania decyzji biznesowych.
Bożena Wróblewska
Bożena jest współautorką aplikacji dietetykzwierzecy24.pl umożliwiającej automatyzację tworzenia diet domowych dla psa, oraz dającej dostęp do interaktywnej wiedzy na temat prawidłowego…
żywienia psa. W pełni zautomatyzowana platforma dla właścicieli, lekarzy weterynarii i dietetyków zwierzęcych. Aplikacja umożliwia zakup zbilansowanych zindywidualizowanych przepisów na posiłki dla psa z niezbędną suplementacją na zasadach subskrypcji. Posiada tez różnego typu kalkulatory, które wyliczają zapotrzebwania składników diet, wody i w przygotowaniu jest porównywarka karm, która porównywać będzie dane składowe tysięcy karm.
KATEGORIA V
PRZEDSIĘBIORCZA MAMA w E-COMMERCE
Emilia Kojło
Od kilku lat buduje swoje biznesy. Zaczęło się od agencji reklamowej (evion.pl), by następnie wejść w ekskluzywne dodatki z zakresu wykończenia wnętrz (smallart.pl) oraz dodatki kobiece (glamm.pl). Od 3 lat łączy prowadzenie…
firm z wychowaniem 2 małych dzieci (3l córeczki i 2l synka). www.smallart.pl – to ekskluzywne, wysokiej jakości produkty indywidualnie stworzone pod Klienta, w tym dla dzieci. W asortymencie znajdują się tapety, obrazy w ramach, obrazy na płótnie canvas, plakaty, metryczki, naklejki naścienne i kubki. Każdy z produktów stworzony zgodnie z najnowszymi światowymi trendami w kategorii dodatki do domu. Od 2021 firma z sukcesem prowadzi sprzedaż poza granicami Polski (m.in: Niemcy, Czechy, Francja, Anglia i USA), poprzez światowe portale etsy.com i amazon.com. glamm.pl – to unikalne kapelusze, suknie wieczorowe, rękawiczki, etole i fascynatorki. Kolekcje inspirowane latami 1930-1950 określanymi ako Złota Era Hollywood. Otrzymane wyróżnienia: laureatka plebiscytu Podlasianka 2018 w kategorii Biznes (jako pierwsza w ramach organizowanego konkursu otrzymała nagrodę, zarówno przyznaną przez jury, jak i największą liczbą głosów Internautów).
Marlena Mencel
MOTTO: DA SIĘ, UDA SIĘ! Marlena łączy w swoim życiu kilka funkcji: jest byłym Expertem Google w Programie Internetowe Rewolucje, uczy e-commerce na SGH w Katowicach, a także pracuje jako e-commerce manager w
niewielkiej rodzinnej firmie. Od początku też samodzielnie wychowuje swojego syna Dominika – stara się godzić swoją pracę i samorozwój z jego przewklekłą chorobą. Dysponując niewielkim zespołem, pracując jednocześnie nad 9 sklepami i stronami, wypracowuje bardzo dobre efekty samodzielnie prowadzonych kampanii performance – Adwords i Facebook ( ROAS, koszt konwersji), a także znaczne wzrosty ruchu organicznego. Udział przychodów i zysków ze sprzedaży detalicznej w Polsce w firmie wzrósł o 40 %. Dzięki temu mogli otworzyć nowe, przyjazne miejsca pracy.Jej historia jest dla niej ciężka, ale – koniec końców pozytywna. Lubi wspierać kobiety i pokazywać, że mogą zmienić wiele, że dadzą radę i DA SIĘ 😄
Wioletta Cebulak
Od 2022 z sukcesem prowadzi własną firmę i buduje markę osobistą. Jest ekspertem Facebooka ADS. Pomaga firmom i innym kobietom w rozwoju ich małych przedsiębiorstw. Od sierpnia jest oficjalnym…
partnerem FastTony oraz jednym z wykładowców w Akademii Marketingu FT. Jej celem jest pomaganiem innych, tak, by ich firmy miały szanse rozwoju. Uczy i konsultuje, jak wykorzystywać skutecznie reklamę na Facebooku i IG.
Katarzyna Machałowska
Katarzyna od 15 lat prowadzi własną działalność gospodarczą szkoleniowo-doradczą oraz biuro rachunkowe. Jest mamą trzech chłopców
przy czym jej ostatni skarb to późne macierzyństwo, ponieważ pojawił się kiedy miała 40 lat. Do czasu pandemii nie wyobrażała sobie aby prowadzić szkolenia, wykłady online, ale sytuacja z dnia na dzień zmusiła ją do zmiany podejścia. Rozpoczęła pracę online, prowadząc kursy zdalnie. Bardzo szybko nauczyła się jak korzystać z platform i dostosowała programy szkoleń do trybu online. W jej pracy codziennie, niezmiennie towarzyszy synek. Wspólnie przeszli przez etap „wpadek”z włączonym mikrofonem i kamerką, Obecnie jej działalność szkoleniowa i doradcza niemal w 99% odbywa się właśnie online. Od 2022 roku do tych działań doszło jeszcze prowadzenie biura rachunkowego również online.
Joanna Rułkowska
Mówi o sobie: przedsiębiorcza mama wielodzietna, bo na co dzień wychowuje 4 chłopców (w wieku: 1,4,6,7 – najmłodszy synek jest przewlekle chory). Zawodowo wspiera rozwój przedsiębiorczości…
kobiet tłumacząc, jak zbudować profesjonalny pas startowy, od działalności nierejestrowanej, do biznesu marzeń. Pomaga kobietom budować stabilne i profesjonalne biznesy, łącząc pracę zawodową z wychowaniem dzieci. Dzieli się nie tylko swoją specjalistyczną wiedzą prawną, księgową i biznesową, ale też pokazuje na swoim przykładzie, jak jako mama możesz z sukcesem wykorzystać potencjał e-commerce do promocji oraz sprzedaży swoich produktów. Aktywnie i z pasją dzieli się wiedzą i doświadczeniem w mediach społecznościowych. Będąc mamą, a jednocześnie, chcąc realizować swoje marzenia, opracowała online-owy program wsparcia dla początkujących przedsiębiorczych mam: Akademia Małego Biznesu. Od 2017 prowadzi też internetowy portal „Prawo mamy”. Organizuje webinary, prowadzi warsztaty online. Cechy, które inni w niej doceniają, to: przedsiębiorczość, profesjonalizm, pracowitość, pasja do aktywności, pomoc innym, otwartość na innowacje i przyszłość. Od 2020 roku prowadzi sklep online i buduje swój biznes w branży e-commerce poprzez sprzedaż wirtualnych produktów. Mimo trudów codzienności jakie niesie za sobą bycie mamą wielodzietną, udało jej się bardzo dużo osiągnąć budując biznes w branży e-commerce w ostatnich latach.
Weronika Drzewiecka
Weronika jest mamą dwóch dziewczynek (7 i 4 lata). Młodsza córka ma orzeczenie o niepełnosprawności i potrzebuje dodatkowych zajęć (ma niedosłuch i nosi aparaty słuchowe). To wiąże się nie tylko z ciągłymi…
zajęciami logopedycznymi, ale także z zajęciami u psychologa , żeby mimo swoich ograniczeń miała poczucie swojej wartości). Nie zatrzymało to jednak Weroniki w spełnianiu swoich marzeń. Prowadzi swój profil edukacyjny i bloga na Instagramie @ekoroots.nikadrzewiecka, na którym edukuje z zakresu zdrowia i ważności podejścia eko, a także otworzyła swój sklep z produktami ekologicznymi i przyjaznymi naszemu zdrowiu – www.ekoroots.pl Ekologiczny sklep Ekoroots, to miejsce tylko dobrych, zdrowych produktów bio. Powstał z myślą o wszystkich osobach pragnących zatroszczyć się o Ziemię i zainteresowanych zakupem artykułów wytworzonych z poszanowaniem środowiska. Jak mówi Weronika: „Czasem jest ciężko, ale warto”
Dorota Mroczek
Dorota jest nazywana wszechogarniaczką biznesów online. Jej kariera internetowej businesswoman zaczęła się od zostania mamą, co zupełnie przewartościowało jej życie. Swoje pierwsze biznesowe kroki…
stawiała jako wirtualna asystentka. Szybko osiągnęła sukces i została jedną z najbardziej skutecznych i rozpoznawalnych wirtualnych asystentek na polskim rynku. Ciągła chęć rozwoju i potrzeba dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem poskutkowała kolejną zmianą w jej karierze – przebranżowieniem w mentorkę biznesów online i brand managera. Z jej wsparcia, mentoringu i kursów codziennie korzystają kolejne przedsiębiorcze kobiety. Szczególną satysfakcję Dorota czerpie ze współpracy z innymi mamami, które tak jak kiedyś ona, szukają sposobów na znalezienie równowagi w życiu prywatnym i zawodowym. Kluczową wartością, którą kieruje się businesswoman, jest pomoc innym kobietom w ich rozwoju. Każdego dnia pomaga swoim klientkom odkryć i uwierzyć w ich potencjał.
Eliza Hartenberg
Eliza jest mamą trójki dzieci. Przed urodzeniem drugiego i trzeciego dziecka pracowała jako specjalista marketingu w Wydawnictwie Lekarskim PZWL, w którym promowała książki. Miała dostęp do wspaniałych…
tytułów, posiadających ogromną wiedzę. Zafascynowała się tematem zdrowia dzieci. Postanowiła stworzyć stronę www.mamazdrowie.pl, żeby dzielić się tą wiedzą z innymi mami. Była na urlopie macierzyńskim, cieszyła się, że mam na to czas i moze to robić. Nauczyła się obsługi WordPressa, kontaktowała się z lekarzami i specjalistami, żeby móc publikować cenne treści. Jej strona www osiągała świetne wyniki w sieci, podobnie kanały na Facebooku i Instagramie – zupełnie organicznie, co mnie bardzo cieszyło. Pisało do niej wiele mam z podziękowaniami, że dzięki Mamie Zdrowie dowiedziały się co zrobić w sytuacjach chorobowych czy zagrożenia życia.
Michalina Wilkowska
Przedsiębiorcza mama (6-cio latki i nienarodzonego jeszcze dzieciątka) oraz naukowczyni. Godzi pracę naukową z prowadzeniem biznesu. Pracuje na Uniwersytecie i kończy pracę nad…
badaniami dotyczącymi choroby Alzheimera, z dziedziny biofizyki. Jednocześnie, niedawno założyła biznes, który łączy jej dwie pasje: do nauk ścisłych oraz gier planszowych – stworzyła wydawnictwo edukacyjnych gier planszowych Science Boards. Do założenia firmy zmobilizowała ją córka, która jest jej natchnieniem oraz głównym motywatorem. Ma nawet swój wkład w powstające gry. We wrześniu 2022 roku wypuściła swój pierwszy produkt, grę „Chemiczny Detektyw”, który okazał się strzałem w dziesiątkę i zdobył już dwie nagrody główne w konkursach Zabawka Roku 2022 oraz Świat Przyjazny Dziecku. Firma ma również w ofercie inne ciekawe gry edukacyjne. Założeniem firmy jest szerzyć naukę wśród dzieci i zarazić je przedmiotami ścisłymi w ciekawy sposób. Pomimo trudnej pracy naukowej, zagranicznych wyjazdów stażowych, udaje jej się połączyć pracę i wychowanie córki. Dodatkowo prowadzi profil na facebooku „Co dziś robimy Mamusiu”, w którym pokazuje jak można spędzać czas z dzieckiem i dobrze się przy tym bawić, a także edukować za jednym zamachem – pokazuje inspiracje zabaw oraz edukacyjnych zabawek. To co wyróżnia jej profil, to brak współpracy reklamowej, wszystkie produkty kupuje testuje i ocenia samodzielnie. Biznes jest dla niej zupełnie nowym wyzwaniem, ale chce pokazywać różne perspektywy pracy oraz możliwość wyboru różnych dróg w życiu swojej córce.
KATEGORIA VI
ODPOWIEDZIALNY E-COMMERCE
Anna Krzaklewska
Ania dba o naszą planetę każdego dnia i uznaje ten obszar za strategiczny w swoich działaniach. Prowadzi sklep internetowy pieknetapety.pl. Sprzedaje tapety i niezbędne produkty do ich położenia. Produkty w sklepie Ani są…
starannie dobierane. W opisach znajdują się oznaczenia certyfikatów, które wskazują na spełnianie norm związanych z ekologią: – znak jakości RAL – produkty bez toksycznych pigmentów, zawierających metale ciężkie w farbach drukarskich, bez z rozpuszczalników zawierających chlor lub aromaty, freonów i monomerów chlorku winylu; – znak jakości Forest Stewardship Council® (FSC) – produkty, w których komponenty drzewne pochodzą z ekologicznych i prospołecznych upraw leśnych. Ania bierze udział w projektach ekologicznych, działa w Polskim Alarmie Smogowym. Dla niej ekologia, neutralność klimatyczna, zeroemisyjność to nie są puste hasła, rozumie swój wpływ na środowisko i wyznaje zasadę, że dobry biznes, to zrównoważony rozwój i ekologiczne rozwiązania. Od 2022 wprowadziła w sklepie pieknetapety.pl liczne rozwiązania less-waste: – produkt wysyłany do konsumenta jest pakowany ekologicznie, do ponad połowy (56%) zamówień używa kartonów pochodzących z dostaw, – do pakowania przesyłek używa wyłącznie wypełniaczy pochodzących z recyclingu – zużyte kartony nienadające się do wysyłek, reklamowane tapety, zdjęte z przesyłek od dostawców folie, otrzymane wraz z dostawami wypełnienia ze sztucznych materiałów – edukuje klientów, którzy zgłaszają swoje niezadowolenie z zapakowanych ekoligicznie przesyłek – razem z zespołem tłumaczy sens bycia less waste, dążeniu do znalezienia najbardziej zrównoważonego sposobu pakowania. – wdrożyła elektroniczne faktury zamiast papierowych – katalogi z próbnikami tapet przekazuje lokalnym domom kultury, przedszkolom i szkołom, które wykorzystują je do tworzenia plac plastycznych podczas zajęć z dziećmi – zoptymalizowała procesy wewnątrz firmy, żeby zredukować obieg papieru wewnątrz firmy Ania wierzy, że początek rewolucji dotyczących polityki zeroemisyjności dzieje się na naszych oczach i chce jak najbardziej brać w tym udział.
Paulina Bojnowska
Paulina jest fotografką i założycielką sklepu internetowego http://www.sklep.blakkat.pl. Sklep oferuje personalizowane produkty związane z fotografią oraz sesje zdjęciowe ślubne i okolicznościowe. Paulina stanowczo
sprzeciwia się sprowadzaniu kontenerów z tanimi produktami, które szybko wylądują w koszu. Każdego dnia poszerza ofertę dostępną w sklepie, ale bazuje na produktach wytwarzanych przez polskie firmy. Poszukuje małych dostawców i producentów, którzy osobiście wykonują oferowany asortyment. Dzięki inwestycji w maszyny do graweru i druku, może oferować klientom personalizowane produkty, wykonane głównie z drewna czy kartonu. Lniane oprawy ksiąg i albumów, to odpowiedź na wszechobecne plastikowe oprawy. W dalszym rozwoju sklepu ma w planach stworzenie systemu wypożyczania przedmiotów dekoracyjnych, w których będzie możliwość wykonania ponownie personalizacji bez tworzenia kolejnego, nowego produktu. Ma to za zadanie ułatwić klientom korzystanie z dostępnych produktów, umożliwić im wymianę lub oddanie przedmiotu oraz nadania im drugiego życia i ponownego wykorzystania. Zdaniem Pauliny utrzymujący się trend świadomości klientów na temat odpowiedzialnych biznesów sprawia, że powinno być głośniej o małych firmach, w tym także o jej sklepie internetowym.
Monika Kamińska
Monika jest założycielką i właścicielką marki modowej oraz sklepu internetowego https://monikakaminska.com/. Produkty oferowane przez Monikę są wykonywane z certyfikowanych i naturalnych…
tkanin: wełny, lnu, jedwabiu, bawełny oraz sztucznych: wiskozy, cupro, lyocellu. Są one gwarancją jakości na wiele sezonów oraz nie wymagają częstego prania i prasowania. Minika mówimy stanowcze NIE tkaninom syntetycznym: poliestrowi, poliamidowi i akrylowi. Podkreśla, że nasze ciała zasługują na więcej niż ubrania wykonane z plastiku. Monika swoimi działaniami stara się codziennie udowadniać, że można w sposób przyjazny środowisku, etyczny i jakościowy wyprodukować każdy element garderoby, od bielizny przez sukienki w kwiatki aż do garnituru. Monika dużo mówi o swojej marce modowej bez poliestru, świadomych zakupach odzieży, zwracając uwagę na składy, a komunikacja jej marki jest z tym bardzo spójna, dzięki temu jest to autentyczne. Tkaniny i dzianiny kupuje u najlepszych włoskich i angielskich producentów. Często korzysta z tzw. deadstock, czyli już wyprodukowanych materiałów odzieżowych, dzięki czemu korzystamy gotowych zasobów nie produkując bez celu więcej. Wełna, której używa w kolekcjach sportowych to efekt długich poszukiwań materiału doskonałego. Jest to wełna produkowana z zachowaniem wszelkich standardów ochrony środowiska, oszczędzania wody i zrównoważonego rozwoju. Korzysta tylko z materiałów posiadających certyfikaty. Wykorzystywane są nawet końcówki tkanin – można z nich kupić pojedyncze egzemplarze mini spódniczek, kamizelek lub sukienek. A jeśli zostanie tkaniny naprawdę mało, to jest ona oddawana do zaprzyjaźnionej marki Zack Roman, która szyje z nich męskie muchy. Monika promuje i szeroko komunikuje poprawki krawieckie – można je wykonać nawet wiele lat po zakupach. Odpadniety guzik, poszerzenie garderoby albo zwężenie można zrobić w dowolnym czasie. Ważne, żeby nie wyrzucać ubrania, lecz nadać mu drugie życie. Pudełka firmowe, w których wysyłane są ubrania, są wielokrotnego użytku. Klientki korzystają z nich, przechowując swoje drobiazgi w szafach, przewożą rzeczy z miejsca na miejsca, a nawet pakują w nie ciastka 😉 Staramy się tam, gdzie to na tym etapie jest możliwe, wyeliminować plastik z życia naszej firmy. Pijemy wodę z filtrowanych butelek, ubrania pakujemy w bibułę, którą zaklejamy papierowymi naklejkami, a potem wkładamy do kartonowego opakowania, a na naszych eventach korzystamy wyłącznie z naczyń wielokrotnego użytku. Pocztówki, które otrzymują klientki w przesyłkach, można później wykorzystać jako zakładki do książek. Monika również wydała darmowy e-book o mikroplastiku. Cała komunikacja na jej kanałach osobistych oraz profilach marki w sieci jest konkretna, rzeczowa, edukująca społeczeństwo.
Weronika Drzewiecka
Nika jest edukatorką ekologiczną i twórczynią sklepu online https://ekoroots.pl/ z produktami zero waste i z produktami wspierającego nasze zdrowie. Sklep jest spójny z prowadzonym przeze Nikę profilem na…
Instagramie @ekoroots.nikadrzewiecka. Nika swoimi działaniami stara się odpowiedzieć na potrzeby osób, które mają świadomość swojego ciała i postępującej katastrofy ekologicznej. W sklepie są produkty ułatwiające przejście na zieloną stronę mocy oraz kosmetyki naturalne. Wszystkie produkykty są zapakowane wyłącznie w ekoopakowania, pochodzą z małych manufaktur, które podzielają ideę ekologicznego życia. Ekologiczny sklep Ekoroots to miejsce, w którym czeka na klientów imponujący wybór tylko dobrych, zdrowych produktów bio. Przestrzeń, którą stworzyła Nika, powstała z myślą o wszystkich osobach pragnących zatroszczyć się o Ziemię i zainteresowanych zakupem artykułów wytworzonych z poszanowaniem środowiska. W sklepie znajdują się m.in. artykuły eko do sprzątania, naturalne kosmetyki oraz akcesoria wielorazowego użytku, które świetnie spełnią swoją funkcję w domu i poza nim – np. w podróży czy na pikniku za miastem. Ekoroots to ekologiczny sklep WWW, który pozwoli klientom chronić środowisko i cieszyć się czystą planetą jak najdłużej.
Angelika Szkołuda
Angelika jest CMO i współwłaścicielką oraz pomysłodawczynią platformy Breadpack.pl, na której sprzedawane są wytwarzane przez firmę Breadpack jadalne naczynia dla gastronomii. Firma powstała z połączenia…
dwóch pasji: projektowania nowych technologii i bycia blisko natury. Swoje doświadczenie budowała prowadząc sieć ekologicznych zuparni i produkcję maszyn do wypieku jadalnych kubków. Jak mówi – często zwracano się do niej i Zespołu jako do ekspertów i pytano o jadalne naczynia, które inne firmy mogłyby wykorzystywać w swoich lokalach i na eventach. Dlatego postanowiła odpowiedzieć na tę potrzebę, stworzyć nową technologię i powszechnie dostępne, pyszne naczynia. Nie była to łatwa misja, ale efekt jest zachwycający. Produkty można kupować online na dedykowanej platformie – firma BreadPack prowadzi sprzedaż głównie przez sklep internetowy: https://breadpack.pl. Marka Breadpack to przykład organizacji, któta powstała, by wywierać pozytywny wpływ na otoczenie – w dziedzinie ekologii. Marka od początku stworzyła technologię wypiekania jadalnych naczyń po to, by zapobiegać nadprodukcji odpadów opakowaniowych w branży horeca oraz eventowej. BreadPack.pl powstał w oparciu o dwie główne motywacje: – wyraźne zapotrzebowanie z rynku; – stan zanieczyszczenia środowiska i znaczącą pozycję przemysłu spożywczego w tym obszarze. Wiedząc, że tylko 10% wszystkich sztucznych odpadów, z wyprodukowanych ponad 6 mld ton, zostało poddanych recyklingowi, a jednorazowe naczynia szkodzą jeszcze będąc w użytku, nie mogliśmy zwlekać. Jadalne naczynia eliminują problem nadmiaru odpadów opakowaniowych pochodzących od jednorazówek w gastronomii i przemyśle eventowym, i są absolutnie bezpieczne dla zdrowia. Ich produkcja przyczynia się do ograniczenia CO2, w porównaniu do sztucznych jednorazówek. Ponadto udowadniają, że wybór opcji eko to wybór rozwiązania korzystniejszego, a nie rezygnacja z czegoś. Bredpaki chce się zjeść, są wartością dodaną, powodem do rozmowy o opakowaniach, przyzwyczajeniach, środowisku. Technologia stworzona przez BreadPack nie istniała wcześniej na rynku. Wyróżnia się spośród konkurencji bezpośredniej i pośredniej realnym wpływem na środowisko i oryginalną formą, wzbudzającą uznanie klientów z całego świata. To drugie dzieje się właśnie dzięki wdrożonemu systemowi ecommerce i przejrzystej komunikacji w sieci.
Zosia Zochniak
Zosia stworzyła sklep recommerce Ubrania Do Oddania z marką lalafo – lalafo.pl/ubraniadooddania. Zdecydowała się na współpracę z platformą lalafo, bo obydwe marki łączą podobne wartości…
– społeczna odpowiedzialność biznesu i aktywność charytatywna. Na stronie lalafo.pl/ubraniadooddania oraz w aplikacji lalafo znaleźć można ponad 30 000 ubrań damskich, męskich i dziecięcych na każdą okazję, nowych oraz używanych. To bogata i zróżnicowana oferta rzeczy casual, vintage i okolicznościowych dostępnych dla każdego. Część towaru w celach pomocowych oferujemy także za darmo. W sklepie internetowym marki Ubrania Do Oddania znaleźć można najlepszą modę cyrkularną – odświeżoną i wyselekcjonowaną odzież na każdą okazję: vintage, casualową, okolicznościową, a także markową i nową z metkami. Sklep oferuje rzeczy, które jakością nie różnią się od produkcyjnie nowych czy dostępnych w sieciówkach. Zosia jasno komunikuje, że kupując rzeczy z drugiego obiegu oprócz second handowych perełek, możemy zyskać poczucie realnego wpływu na ochronę środowiska. Ubrania Do Oddania to inicjatywa, która odważnie i śmiało redefiniuje pojęcie drugiego obiegu na rynku tekstylnym.
Aneta Kolendo-Borowska
Aneta jest charakteryzatorką z 25-letnim doświadczeniem, terapeutką twarzy, oraz twórczynią marki kosmetyków naturalnych Bless Me Cosmetics i właścicielką Bless Me Institute. Z powodzeniem rozwija…
https://blessmecosmetics.com Stworzyła świat organicznej pielęgnacji z myślą o kobietach aktywnych, znających swoją wartość, poszukujących sprawdzonych i natychmiastowych rozwiązań. Kosmetyki Bless Me są w 100% naturalne, nie są testowane na zwierzętach i oczywiście w 100% są przyjazne środowisku. Marka Anety Bless Me z odwagą i wsparciem bliskich jest obecna na rynku azjatyckim. Serum Rozświetlające Saint Oil od razu podbiło serca Japończyków i od 2020 roku marka Bless Me Cosmetics jest obecna w Japonii, a Aneta jest tam ekspertką od pielęgnacji twarzy. Zaczynając pracę jako jedna z pierwszych wizażystek w Polsce, w latach 90-tych miała szansę przez dekady poznawać potrzeby skóry i wydobywać jej piękno. Wierzy, że najważniejsze w pielęgnacji twarzy jest czystość i koncentracja aplikowanych składników, praca na mięśniach oraz miłość, rozciągająca się na każdy aspekt życia. Twierdzi, że mniej znaczy więcej. Jej historia pokazuje, że można zacząć swoją nową opowieść w każdej chwili, bez względu na wiek.
Wiktoria Staszak-Staszków
Wiktoria jest właścicielką sklepu internetowego https://www.wikk.me Manufaktura granoli Wikk.me została założona jako pierwsza taka manufaktura w Polsce i do tej pory jest jedynym miejscem, gdzie naturalną, najwyższej…
jakości granolę przygotowuje się po złożeniu zamówienia. Jest ona wypiekana dopiero przed wysyłką, aby była jak najświeższa. Dzięki temu w ręce klienta trafia świeża, doskonale chrupiąca oraz wolna od sztucznych dodatków. Taki proces pozwala również wyeliminować nadprodukcję i wyrzucanie gotowych produktów, które nie zdążyły się sprzedać przed upływem terminu ważności. W lutym 2023 firma wikk.me zajęła 3 miejsce oraz zdobyła nagrodę publiczności w konkursie gospodarczym Marszałka Województwa „Twój biznes pod banderą sukcesu”. Sklep otrzymał także certyfikat magazynu KUKBUK za chrupiące kompozycje granoli, które powstały w zgodzie z naturą, sezonowym cyklem przyrody oraz za wiarę w moc kobiet. Do konkursu zgłoszono 450 produktów, a 20 przyznano certyfikat. W 2021 Wiktora została zakwalifikowana do projektu Empowering Women in Agrifood.
Monika Blezień - Ruszaj
Monika jestem właścicielką firmy BeautyEko i sklepu https://beautyekombr.pl, w którym sprzedaje usługi doradcze związane z BDO. Wspiera przedsiębiorców w temacie wdrażania rozwiązań przyjaznych…
środowisku. Dzięki praktycznym radom pomaga odnaleźć się w gąszczu wciąż zmieniających się przepisów z zakresu gospodarowania odpadami oraz ochrony środowiska. Wdrażanie działań pozwalających na prowadzenie zrównoważonego biznesu on-line to żywioł Moniki. Jej autorski projekt „Zapytaj mnie o BDO” docenili właściciele firm z branży beauty, fashion i sklepów internetowych. Wiedza, doświadczenie i chęć nieustannego poszerzania horyzontów sprawiają, że z powodzeniem realizuje się zawodowo w obszarze e-commerce. Wspiera przede wszystkim kobiece biznesy, odciążając ich właścicielki od skomplikowanych formalności dotyczących wymagań środowiskowych. W kolejnych miesiącach nie zamierza spocząć na laurach – nieustannie przygotowuje materiały edukacyjne dla przedsiębiorców i szkół oraz planuje wydanie e-booka kierowanego do wszystkich zainteresowanych wprowadzaniem kosmetyków na rynek. Jest autorką opracowań i ebooka na temat ekologii i BDO.
KATEGORIA VII
THE BEST INFLUENCER FOR E-COMMERCE
Paulina Jedlińska
Paulina jest Influencerką, która wykorzystuje swoej kanały social mediów do sprzedaży e-booków i wordbooków. Ich tematyka jest bardzo oryginalna i zdobywająca popularność. Jest to rozwój duchowy i
osobisty. W przyszłości myśli również o kursach online lub stacjonarnych w różnych miastach w Polsce. Dopiero zaczyna ale wierzy że osiągnę sukces. Na titkoku ma już ponad 15 tysięcy obserwujących a na Instagramie ponad 2 tysiące obserwujących.
Hanna Żudziewicz
Hania jest Influencerką a popularność jej oosby wzrosła dzięki osiągnięciom. Hania jest Mistrzynią Europy i Vice-mistrzynia Świata w tańcu Showdance. Dwukrotnie zwyciężyła w programie Dancing with…
the Stars, Taniec z gwiazdami. Od niedawna jeste mamą Różyczki. Na swoim instagramie dzielę się z kobietami treściami parentingowymi, sposobami na bycie fit, promuje produkty dla dzieci, pokazuje jak wygląda moje życie jako mamy, tancerki, kobiety pracującej 😄 . Od 2 lat jest właścicielką portalu z nauką pierwszego tańca firstdanceonline, gdzie dla przyszłych par młodych przygotowanych jest kilkadziesiąt choreografii do pierwszego tańca wraz z instrukcja krok po kroku, za bardzo atrakcyjną kwotę. Właśnie otworzyła razem z córką firmę ROHA, która sprzedaję najwyższej jakości artykuły wyprawkowe dla dzieci. Jej ponad 120 tys obserwujących docenia Hanię za naturalność. Często pokazuje sie bez żadnych filtrów, makijażu.
Tatevik Yesayan-Gąsińska
Tatevik Yesayan-Gąsińska, z kontem ponad 40 tys. Followres na Instagramie znana, jako @tati_tastes. To właśnie tam dzieli się swoją codziennością – tematami związanymi z lifestylem, macierzyństwem i różnymi
inspiracjami, w tym modowymi. Stara się zarazić moje obserwatorki uśmiechem i pozytywnym podejściem do życia. Od około roku współpracuje reklamowo z różnymi markami, w tym tych związanych ze zdrowiem, pielęgnacją, produktami dla dzieci, czy branżą spożywczą. Promuje produkty dzieki efektiwnym video oraz postom. Pomaga sprzedawać.
Paulina Będźmirowska
Paulina Będźmirowska, jestem doktorem nauk prawnych i mimo ściśle obranej drodze naukowej, dość spontanicznie przebranżowiła się na influencerkę i odnalazła się w tej roli w 100%. Przez niespełna 3 lata…
zgromadziła społeczność ponad 120 tyś zaangażowanych osób, które szukają na moim profilu inspiracji produktowych i merytorycznej wiedzy na temat życia rodzinnego i stylizacji. Paulina organizuje poniedziałkowe cykl live Mama Dobra Rada ze specjalistami z różnych dziedzin. Konto dociera do największej liczby obserwujących w wieku <30+ . Promuje produkty z branży kosmetycznej i fashion głównie.
Edyta Mościcka- Zdanowska
Edyta i od zawsze pracowała w szkole jako nauczycielka jęz. niemieckiego. Spełniając swoje marzenie przebranżowiła się i została osobistą stylistką doradcą ds. wizerunku. Rozpoczęła działalność od zera i stara się…
rozwijać w social mediach. Prowadzi swoje profile na FB i Instagramie, także Linkedin. Pisze teksty, publikuje posty, tworzy relacje.
Luiza Benzouaoua
Luiza jest Influencerką i z markami z branży e-commerce działa od 2 lat. Posiada ponad 199 tys Fanów na Instagramie, którzy z ciekawością śledzą jej poczynania i produkty które poleca. Atrakcyjne video, modne i ciekawe…
wizualnie posty działają i inspirują tysiące. Profil Luizy opiera się głównie na tematyce modowej oraz związanej z pielęgnacją urody. Dzięki ciekawemu prowadzeniu konta udało jej się sprzedać tysiące artykułów z działu odzieży i beauty.
Monika Kamińska
Monika Kamińska na swoim Instagramie edukuje, dzieli się wiedzą na temat materiałów, świadomego wybierania ubrań dobrej jakości oraz pokazuje kulisy prowadzenia biznesu. Zgromadziła już ponad…
40 tys Fanów – ma tez konto unofficial. Promuje produkty z branży Sustainable fashion wysokiej jakości , z naturalnych materiałów z certyfikatami Woolmark, ZQRX, BCI. Komunikuje i edukuje w social mediach jak dzięki mądremu wyborowi odzieży można wspierać naszą planetę.
Magdalena Malczewska
Magda nie jest typowa Influencerką z popularnych branż jak Fashion czy beauty. Maluje obrazy, które pokazuje na swoich kontach internetowych, m.in. tik tok oraz facebook. Pokazuje swoją drogę w spełnianiu
marzeń związanych z malarstwem oraz inspiruje innych. Konto na tik toku prowadzi od ponad 2 lat, w tym czasie udało jej się uzyskać 115 tysięcy obserwujących. Social media pomagają jej w inspirowaniu innych , preznetowaniu i sprzedawaniu swoich i nie tylko prac.
KATEGORIA VIII
NAJLEPSZY START-UP E-COMMERCE
Dorota Rymaszewska
Dorota Rymaszewska jest Prezeską i współwłaścicielką innowacyjnej platformy online obsługującej branżę zoologiczną hiPets. Spółka kierowana przez Dorotę osiągnęła nieprawdopodobne tempo…
rozwoju, została dostrzeżona przez graczy globalnych, którzy zaangażowali się także finansowo w rozwój hiPets. HiPets to narzędzie stworzone specjalnie dla branży opieki nad zwierzętami. Platforma łączy specjalistów z opiekunami zwierząt i pozwala na rezerwację wizyt online o dowolnej porze dnia i nocy. HiPets to pierwszy w historii i jedyny startup z Europy środkowo-wschodniej, który zakwalifikował się do Leap Venture Studio. Partnerzy programu – Mars Petcare oraz RG/A Ventures zainwestowali też w spółkę i wspierają ją w ekspansji na rynek amerykański. Dorota znalazła się wśród TOP 200 Strong Women in IT 2021 Global Edition w 2021 roku i na liście 100 kobiet roku 2022 opublikowanej przez Forbes. hiPets zdobył głowne najgrody na Petcare Innovation Summit w Londynie i Bostonie jako największa innowacja technologiczna w branży weterynaryjnej oraz został wskazany przez Dealroom jako No1 wśród 100 startupów z całej Europy Środkowo-Wschodniej, które warto obserwować!
Katarzyna Kolanowska
Katarzyna Kolanowska jest współtwórczynią sklepu internetowego www.karmnik.org. Sklep ma ww swojej ofercie produkty naturalne, zdrowe i przetwory prosto od niewielkich, lokalnych wytwórców z…
Mazowsza wschodniego i bliskiego Podlasia. Sklep działa zgodnie z zasadą zero waste – chodzi o ograniczenie straty od momentu wyprawy po produkty (minimalizację śladu węglowego), poprzez gospodarowanie żywnością (nie marnujemy ani grama jedzenia), aż do opakowań. Sklep Do przetworów i dań gotowych używamy słoików (przeważnie wtórnych), które można nam zwracać, podobnie jak nie zniszczone wytłoczki na jajka. Zakupy pakowane są w torby papierowe wielorazowego użytku lub nie pakowane są w ogóle.
Paulina Bojnowska
Paulina jest profesjonalnym fotografem. Zainteresowanie klientów dodatkowymi materiałami, produktami oraz ich potrzeby, skłoniły ją do otworzenia sklepu internetowego. Swój czas i obecność na…
wydarzeniach, do uchwycenia na fotografiach, okazał się bardzo ograniczony. Liczba klientów w miesiącu była ściśle określona dostępnymi terminami. Sklep jest odpowiedzią dla klientów, którzy chcieli skorzystać z pozostałych usług i kupić produkty. Sklep rzetelnie i przejrzyscie prezentuje oferty z cenami. Dzięki e-commerce zwiększyłąm obroty i bazę klientów. E-sklep sprawił, że oferta usługowa i produktowa trafiła do szerszej grupy odbiorców. Pozytywne komentarze od klientów, ale także indywidualne podejścia do obsługi klientów potwierdzają że warto rozwijać działalność określaną jako typowo offline również w kanale online.
Michalina Wilkowska
Michalina jest biofizykiem oraz mamą. Połączył dwie pasje: nauki ścisłe i gry planszowe tworząc wydawnictwo gier edukacyjnych Science Boards. W 2022 roku stworzyła stronę www i pierwszy produkt, grę…
„Chemiczny Detektyw”. Autorska gra została doceniona przez znane postaci z branży zabawek m.in. Reine Rise (amerykańska toy hunter), czy Sławosza Uznańskiego (polskiego astronautę). Sukces pierwszego produktu był tak duży, że na początku grudnia wyprzedał się cały nakład pierwszej gry. Wydawnictwo powstało po to, aby zmieniać Polską edukację oraz zainteresować naukami ścisłymi, dlatego na stronie są ciekawe artykuły pomagające w nauce oraz darmowe scenariusze lekcji z wykorzystaniem produktów, które są gotowe do przeprowadzenia i całkowicie darmowe dla nauczycieli. W ramach rozwijania strony planuje nawiązywać i poszerzać wiedzę zawartą w grach poprzez tworzenie filmików z eksperymentami oraz aktywnościami dla dzieci, aby zachęcić do wspólnego odkrywania naukowego świata.
Wiktoria Staszak-Staszków
Wiktoria jest współtwórczynią platformy i sklepu online WIKK.ME . To manufaktura i serwis internetowy, który ceni to, co zdrowe i naturalne a dodatkowo inspiruje produktami z granoli. Granola jest rekomendowana osobom…
na diecie odchudzającej jako produkt sprzyjający utracie wagi. Pierwsza taka manufaktura w Polsce, do tej pory jest jedynym miejscem, gdzie naturalną, najwyższej jakości granolę robi się tuż po zamówieniu – jest wypiekana dopiero przed wysyłką, aby była jak najświeższa. Każda mieszanka jest przygotowywana z największą uwagą, wypiekana, a następnie ręcznie pakowana. Sklep internetowy i serwis edukacyjny z Granola w roli głównej.
Marta Górnicka
Ceramika artystyczna jest pasją Marty od wielu lat. Polscy ceramicy mieli gdzie kupować materiały, ale niedostępne były dla nich produkty popularnych producentów ze Stanów i Kanady i 1240.design wypełniło tą…
lukę. Marta nawiązała współpracę z amerykańskimi producentami i została dystrybutorem artykułów dla ceramików, które sprzedaje przez sklep internetowy. Zaczynała działalność od dwóch regałów – dziś towar zajmuje duży magazyn, a ilość sprzedawanych miesięcznie materiałów liczy w tonach. W bardzo intuicyjnym i ładnym wizualnie sklepie internetowym oprócz fachowych produktów można kupić również poradniki i literaturę fachową. Od klientów często słyszy, że dzięki firmie 1240.design zmienił się rynek w Polsce , a to, co kiedyś nieosiągalne stało się łatwo dostępne dla polskich artystów-ceramików.
Anna Jakubiuk
Anna jest lektorem języka angielskiego od ponad 20 lat. Stworzyła sklep internetowy, gdzie sprzedaję planery, które mają za zadanie motywować klienta do systematycznej nauki języka angielskiego. Obserwując…
przez wiele lat potrzeby osób uczących się, stworzyła pomoc naukową, która jest nie tylko książką, ale pięknie wydanym gadżetem.Planery wykonane są z najwyższej jakości materiałów z dbałością o każdy szczegół i są ekologicznie zapakowane. Asortyment poszerzony jest o sprzedaż świec sojowych, do produkcji których wykorzystane zostały składniki naturalne. Planery i świece sojowe sprzedawane są zarówno osobno jak i w zestawach. Przywiązuje dużą wagę do zdrowego stylu życia, dlatego też produkty w jej sklepie odzwierciedlają nastawienie do środowiska naturalnego.
Kamila Gębik
Kamila napisała książkę i poradnik PIĘKNY E-COMMERCE. Jak sprzedawać fashion i beauty w Internecie? i w „PRZYSZŁOŚĆ E-COMMERCE dla fashion i beauty”. Czytelnik może liczyć na dużą dawkę sprawdzonej wiedzy o…
sprzedaży w sieci, począwszy od porad, wskazujących na co zwrócić uwagę tworząc swój pierwszy e-sklep, poprzez metody zwiększania sprzedaży i skalowania biznesu, aż po tajniki budowania wizerunku marki i prowadzenia nowoczesnego marketingu. W ślad na wydawnictwem powstał serwis internetowy, gdzie oprócz tamatów związanych z e-biznesem w branży beauty porusza aspekty cyrkularnego obiegu, zrównoważonego rozwoju, re-commerce i trendu EKO dla e-commerce przekonując także że slow fashion na przyszłość. Na stronie www można kupić książkę i inne publikacje.
GŁOSUJ na laureatkę nagrody Internautów. Nagrodę otrzymuje jedna z nominowanych kandydatek, która uzyska największą ilość głosów.
Głosowanie trwa do 7 maja 2023 roku.